Hallo allemaal,

Hier weer een impressie van onze  stallen/vergaderings dag op zaterdag 25-05-2024.

Op deze dag bezoeken we meestal enkele van onze leden ,maar deze keer zijn we ook op bezoek geweest bij de enige Bizonhouderij in Nederland.  deze dag was wederom weer een groot succes.

Maar liefs 48 minirund liefhebbers hebben weer genoten van de gedeelde gesprekken gezelligheid en de dieren van deze dag,met aansluitend de vergadering !

Jos doet even een welkoms woordje namens hem en Michel van den Oetelaar.

Dirk doet even een woordje van welkom naar de leden, daarna doet Jos van den Oetelaar een kleine uitleg over zijn bedrijf.

Hieronder een kijkje bij Jos in de stallen.

Dan met zijn allen naar buiten om daar nog van alles te bekijken, en praten heel veel praten.

Even een bedankje namens de vereniging !

Na dit bezoek zijn we vertrokken naar de enige bizon houder in Nederland.                                                                                    Hij heeft bij (uitzondering) tijd vrij gemaakt voor onze vereniging om zijn houderij te laten zien.

Hij vertelde dat hij nooit bij de dieren in de wei komt, ze zouden je gelijk aanvallen.

Echter als ze als kalf een levens nr in krijgen gaat moeder in een vang kooi en het kalf loopt mee ,samen opgesloten kunnen ze het even merken door een klein luikje aan de onderkant van de kooi zit die even open kan om dit te doen.

En ook Paul kreeg een bedankje voor zijn uitleg en gastvrijheid!

Hans jonkergouw nam ons mee naar twee van zijn stiertjes die in een weiland lopen bij zijn ouders iets bij hem vandaan.

Op naar het 'T Akkertje voor de lunch !

Na de Lunch naar Hans zijn huis om daar zijn minirunderen te zien ,maar ook zijn vele andere dieren.

Hans heeft een eigenonderneming in bloemen met een online shop !

Nu naar de rest van zijn dieren Passie.

Wat een Super gezellige dag hebben we gehad met zijn allen. en een grote opkomst waar we als bestuur trots op zijn .            Deze dag is wederom weer geslaagd en de volgende wordt zo al weer georganiseerd !

Namens het Bestuur van Vereniging Minirund Bedankt voor het aanwezig zijn op de stallendag van Zaterdag 25-05-2024

En het bezoeken van onze website !