Hallo allemaal,

Hier weer een impressie van onze  stallen/vergaderings dag op zaterdag 06-05-2023.

Deze keer zijn we bij 4 leden op bezoek geweest.

Bij Erik en Gerdi Bloemendaal in Wehl hebben we ons verzameld.

Daarna gingen we naar Hummelo naar de zeboes van Daphne en Jari Bol te bewonderen.

Toen door naar Hengelo(Gld)naar de fam. Luesink om hun Dahomey kudde te zien.

En tot slot naar Erik  Legters en Thea Colenbrander, die ook een kudde Dahomey,s hebben.

Waar we een Lunch hebben gehad en aansluitend de vergadering plaats vond.

Na de vergadering was er nog een rondleiding in de Distilleerderij de Bronckhorst.

En wie wilde kon hier nog een drankje nuttigen en na praten op deze wederom  gezellige geslaagde stallen dag!!

10:00 starten we onze stallendag bij Erik en Gerdi Bloemendaal, al gauw onder het genot van een kop koffie/thee en iets lekkers beginnen de eerste gesprekken op gang te komen en de opkomst was geweldig !

Met ruim 40 mensen beginnen we deze mooie dag.

Iets waar wij als verenigings bestuur trots op zijn !!

Ook op deze bijzonder dag zijn enkele leden van de  Dahomey vereniging op bezoek geweest om kennis te maken met vereniging minirund.

Vanuit Wehl zijn we afgereisd naar Hummelo, waar we de Zeboe runderen van Jari en Daphne Bol gingen bewonderen, we zijn als vereniging daar ook erg blij mee want veel zeboe fokkers hebben we nog niet binnen de vereniging.

Vanaf Hummelo gaan we door naar Hengelo, naar de Fam Luesink!

Daar worden al jaren Dahomey,s gefokt.

Vanuit Hengelo zijn we naar Zelhem gegaan, naar Erik Legters en Thea Colenbrander ,ook zij hebben een Dahomey kudde, aan het schaap is te zien hoe klein deze runderen zijn

Het bestuur van links naar rechts

Niek Bloemendaal (Penningmeester)

Hans Jonkergouw (Secretaris en Ass Penningmeester)

Tim Luesink (Bestuurslid en Vicevoorzitter )

Gerdi Bloemendaal (pr Socialmedia fb pagina beheerder, Website beheerder, en Stamboek beheerder)

Dirk de Wild (Voorzitter en Stamboek houder)

Nog ff gezellig napraten  !

Na de vergadering was er nog de gelegenheid voor een rondleiding in de  Distilleerderij, Waar ook de Dahomey Grain Whisky Singel Estate wordt (is)gemaakt.

Hij verteld met veel passie over zijn bedrijf  'Distilleerderij De Bronckhorst'

en hoe de Whisky wordt gemaakt.

De dag is wederom weer geslaagd en we kijken al weer uit na de volgende !

Namens het Bestuur van Vereniging Minirund Bedankt voor het aanwezig zijn op de stallendag van Zaterdag 06-05-2023

En het bezoeken van onze website !