Hallo allemaal,

Hier weer een impressie van onze  stallen/vergaderings dag op zaterdag 28-10-2023.

Op deze dagen bezoeken we meestal enkele van onze leden ,maar deze keer zijn we op bezoek geweest bij een bedrijf waar Dexter's gefokt worden.

We kregen een rondleiding op het bedrijf van Nico Steintjes en Annemiek Scholten.

Wederom om 10:00 starten we onze stallendag bij Erik en Gerdi Bloemendaal, al gauw onder het genot van een kop koffie/thee en iets lekkers beginnen de eerste gesprekken op gang te komen en de opkomst was geweldig !

We waren  met ruim 35 mensen samen om aan deze stallendag te beginnen.

Na het verzamelen word er buiten nog even rond gekeken ,naar de koeien ! vervolgen we de weg naar het bedrijf van Annemiek en Nico.

Een kleine 10min rijden van af de eerste locatie!

Toen de informatie door Nico verteld was gingen we in twee groepen verder de 1 het bedrijf rond en vertelde Annemiek over haar kersen bomen teelt, hun andere dieren en de winkel. Nico nam de groep mee het veld in naar de koeien in het losloop gebied.

En dan wordt er gewisseld van groep en neemt Annemiek ze mee terug voor haar verhaal!

Ze verteld over haar passie de kersen teelt het werk wat vooraf gaat om ze later te verkopen in een  eigen landwinkel.

Dan nog even kijken naar de andere dieren op hun erf.

De Schapen

De varkens

De Ezels !

Een kleine impressie van de landwinkel.

Na deze excursie zijn we in een nabij gelegen dorpshuis vertrokken om daar samen te lunchen  en hebben we de vergadering gehouden, tijdens deze vergadering hebben we afscheid genomen van  Tim als bestuurslid, maar gelukkig blijft hij wel lid van onze vereniging !

Een heerlijke lunch met verschillende belegde broodjes ,soep, stokbrood met kruidenboter, krentenbollen en warmvlees met pinda saus.

Deze dag is weer een succes en we kijken al weer uit na de volgende !

Namens het Bestuur van Vereniging Minirund Bedankt voor het aanwezig zijn op de stallendag van Zaterdag 28-10-2023

En het bezoeken van onze website !